这个世界上,唯有蚊子会让我彻夜难眠!!
做最好的自己~~
stay with your heart......

And I Love You So - 尧十三

流浪的龙:

      And I Love You So,原唱Don Mclean(唐·麦克林),翻唱尧十三。以前我以为情歌唱的最悲伤的陈奕迅,直到后来听到了尧十三的歌。无论带不带哭腔,唱的是不是安静。弹唱版的《And I Love You So》,充满无力感,想深爱而不能。淡淡的绝望感,“生命为何如此孤独”,我也不知道答案。

And I love you so

我深深地爱上了你

The people ask me how

人们问我为什么

How I've lived till now

我怎样才活到了现在

I tell them I don't know

我说我不知道

I guess they understand

我想他们也理解吧

How lonely life has been

生命为何如此孤独

But life began again

生活却日复一日重复下去

The day you took my hand

自从那天你牵了我的手

And yes I know

我明白了

how lonely life can be

生活的意义

The shadows follow me

我生活在阴影之下

And the night won't set me free

黑夜也无法让我得到自由

But I don't let

但我不会

the evening get me down

让夜晚把我吞没

Now that you're around me

既然你在我身边

And you love me too

你也爱我

Your thoughts are just for me

你只想我一个人

You set my spirit free

你让我自由

I'm happy that you do

我很高兴你能来

The book of life is brief

生命之书很短

And once a page is read

一旦开始阅读这本书

All but love is dead

爱才是终点

That is my believe

这就是我的信仰

And yes I know

现在我知道了

how lonely life can be

生活为何如此孤独

The shadows follow me

我生活在阴影之下

And the night won't set me free

黑夜也无法让我得到自由

But I don't let

但我不会

The evening get me down

让夜晚把我吞没

Now that you're around me

既然你在我身边

And I love you so

我又如此爱你

The people ask me how

人们问我为什么

How I've lived till now

我怎样才活到了现在

I tell them I don't know

我告诉他们我不知道


评论
热度(9)

© 疯子的幻听 | Powered by LOFTER